جمعه 14 ارديبهشت 1403 - Fri 03 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 335935
    تاریخ انتشار: 20/اسفند/1401 - 09:53

    اخبار مهم در میانه عددسازی برای دلار و پروژه مسمومیت/ چهار پروژه بزرگی که رئیسی افتتاح کرد +فیلم و تصاویر

    در ابتدای غائله اغتشاشات اخیر که به بهانه فوت مهسا امینی شروع شد، رهبرانقلاب به مسئولان کشور تاکید کرده اند که از کارهای بزرگ و مهمی که دارید غافل نشوید.

    اخبار مهم در میانه عددسازی برای دلار و پروژه مسمومیت/ چهار پروژه بزرگی که رئیسی افتتاح کرد +فیلم و تصاویر

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از در میانه اخبار داغ دو هفته گذشته درباره نرخ دلار و پروژه مسمومیت دانش آموزان، چهار پروژه مهم توسط رئیس جمهور افتتاح شد اما افکار عمومی چندان به آن توجه نکرده و یا به راحتی از کنار آن گذاشتند.

    این دقیقا همان چیزی است که جریان ضدایرانی دنبال می کند و در ابتدای غائله اغتشاشات اخیر هم که به بهانه فوت مهسا امینی شروع شد، رهبرانقلاب به مسئولان کشور تاکید کرده اند که از کارهای بزرگ و مهمی که دارید غافل نشوید.

    اما چهار پروژه بزرگی که رئیس جمهور افتتاح کرد، چه بود؟



    بهره برداری رسمی از سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه
    همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه را با حضور آیت الله رئیسی به صورت رسمی افتتاح شد.

    این سامانه شامل ۳۵,۷ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر کانال، در فاز اول سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب را از سد کانی سیب به دشت نقده و حوزه آبریز دریاچه ارومیه منتقل می‌کند.

    فرآیند ساخت این سامانه از سال ۹۴ آغاز اما به دلیل عدم تخصیص منابع پروژه تکمیل نشده بود، تا اینکه پس از سفر آیت‌الله رئیسی به آذربایجان غربی تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت.



    سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه همچنین بزرگترین پروژه زیست محیطی منطقه غرب آسیا است که با حضور رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    همچنین به دستور رئیس جمهور عملیات انتقال همزمان آب از سد شهید کاظمی به دریاچه ارومیه آغاز شد.

    با باز شدن دریچه‌های این سد سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب دیگر به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت.



    افتتاح و بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی
    پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین فاز این مجتمع گازی در جریان سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
      با بهره‌برداری کامل از طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی برداشت روزانه از این فاز به بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد و ارزش فرآورده‌های صادراتی آن سالانه ۳.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

    طراحی و مهندسی‌، نصب و اجرا و راه‌اندازی فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی  ۱۰۰ درصد ایرانی و با محوریت شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط سخت تحریمی اجرایی شده است.

    این پروژه در دولت روحانی در طول هشت سال تنها ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.
     

    فاز ۱۴ این پالایشگاه در سه سال اول پروژه و در فاصله خرداد ۱۳۸۹ تا خرداد ۱۳۹۲ به پیشرفت ۵۹.۸۸ درصدی در بخش پالایشگاهی دست یافت و با گذشت هفت سال از آن زمان و در سال ۱۳۹۹ به پیشرفت ۸۴ درصدی رسید. یعنی طی ۷ سال فقط ۲۵ درصد به پیشرفت آن اضافه شد.
     
    البته در سال ۹۸ نیز مجری وقت طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با اشاره به پیشرفت ۷۷ درصدی این فاز گازی پیش‌بینی کرده بود تا اوایل سال ۱۳۹۸ فاز ۱۴ پارس جنوبی به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد. اما این اتفاق نه‌تنها آن سال رخ نداد بلکه تا پایان دولت روحانی هم این وعده عملی نشد.


    آب شیرین برای بوشهری ها
    رئیس جمهور در جریان سفر به استان بوشهر از ۱۵ طرح بزرگ آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف جم، آبگیری سدهای اخند و باغان و همچنین پروژه‌های انتقال برق به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

    در این مراسم از آب شیرین‌کن گروه مپنا در شهرستان بوشهر با ظرفیت ۳۵۰۰ متر مکعب، آب شیرین‌کن وحدتیه و دالکی شهرستان دشتستان با ظرفیت ۶۵۰۰ متر مکعب و فاز اول طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر با حضور دکتر رئیسی رسماً بهره‌برداری شد.

    پروژه آب شیرین‌کن ۳۵۰۰ متر مکعبی بوشهر، پروژه‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی است که با سرمایه‌گذاری، طراحی نصب و اجرای گروه صنعتی مپنا احداث شده است.

    فاز اول طرح آبرسانی شهرستان جم نیز پس از ۱۵سال توقف، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین دو پروژه سد مخزنی باغان با ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب و پروژه سد مخزنی اخند با ظرفیت ۲میلیون متر مکعب با دستور رئیس جمهور افتتاح و آبگیری شد.

    رئیس جمهور با تاکید بر بیان اینکه اجرای پروژه‌های آب‌رسانی جهت رفع تنش‌های آبی در استان‌های کم‌آب کشور از برنامه‌های محوری دولت است، گفت: رفع مشکل آب شرب مردم بوشهر و پایان جیره‌بندی آب در این استان از نتایج توجه دولت به رفع مشکلات ناشی از تنش آبی در کشور است.

    رئیسی افزود: این آب شیرین کن مشکل بخش قابل توجهی از بوشهر را حل می‌کند. حق مردم بوشهر است که کنار دریا زندگی می‌کنند که آب موردنیازشان از دریا تامین شود.



    پروژه ملی کلان‌بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج)

    همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت، بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)، به عنوان بزرگترین پروژه نظام سلامت، در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، با حضور آیت‌الله رئیسی، افتتاح و به بهره برداری رسید.

    بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی، در راستای ارائه خدمات در تراز استانداردهای جهانی با مجموعه‌ای منحصر به فرد از نظر تعداد تخت ویژه و اتاق عمل در یک بیمارستان، شامل ۵۲۱ تخت بستری عادی، ۲۰۴ تخت بستری ویژه، ۲۷ تخت پست آنژیو، ۱۰۲ تخت بستری حاد و اورژانس، ۳۰ تخت بستری روزانه جراحی سرپایی و ۴۲ تخت اتاق عمل و تجهیزات به‌روز، در ۱۸ طبقه و با متراژ ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

    بیمارستان حضرت مهدی (عج)، ۳۸۰ عضو هیأت علمی دارد که تعدد و تنوع رشته‌های آنها در بین بیمارستان‌های کشور و منطقه بی‌نظیر بوده و دشوارترین و‌ مهمترین اعمال جراحی، از قبیل پیوند کبد و جراحی قاعده جمجمه در این بیمارستان به واسطه تجهیزات پیشرفته و پزشکان نخبه و دانشمند قابل انجام است.

    همچنین این بیمارستان با ۲۰۴ تخت بستری ویژه، بیشترین تعداد تخت ICU و CCU را در بین بیمارستان‌های کشور دارد و در آن، خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری و پزشکی هسته‌ای به بیماران ارائه خواهد شد.

    بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با ۱۸ طبقه در ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع احداث شده که به دلیل سرانه فضای فیزیکی مناسب برای هر تخت، بیماران در فضایی باز و مناسب تحت درمان قرار می‌گیرند. هر طبقه بستری در این بیمارستان، شامل سه بال و هر بال دارای ۲۹ تخت بستری است.

    گفتنی است سال ۹۵ صداوسیما‌ از کلان‌بیمارستان حضرت مهدی(عج) گزارشی گرفته بود که نشان می‌داد ساختمان نیمه‌کاره درحال خاک‌خوردن است و کبوتران در آن لانه کرده‌اند.


    download

    download

    نظرات بینندگان
    نظرات شما